[Cross Media Man 2018] Patrick Goldsteen
01-04-2018 09:09:00 Door: Bas Vlugt | Hits: 10842 | Tags:

Patrick Goldsteen, Innovation Director bij Talpa Radio, is genomineerd voor Cross Media Man van het Jaar. Wij spreken hem.

Kun jij Talpa Radio introduceren?

Talpa Radio vormt met 538, Radio 10, Sky Radio, Radio Veronica en JUKE het grootste muziek entertainment bedrijf van Nederland. Vanuit de gezamenlijke missie ‘het leven verrijken met de magie van onze sound’ zijn de merken wekelijks in contact met meer dan 7 miljoen Nederlanders via FM, DAB+, kabel, online, apps, social en events. De merken zijn er altijd en overal: on air én on-demand, offline én online.

Wat zijn jouw activiteiten bij Talpa Radio?

Binnen Talpa Radio bekleed ik twee posities, de rol van Innovation Director voor Talpa Radio en Managing Director van JUKE.  In de rol van Innovation Director ben ik verantwoordelijk voor de Product-, Data- & Videostrategie. Met dedicated teams zijn we elke dag bezig om een betere ervaring te creëren voor onze luisteraars, kijkers en gebruikers. Deze teams zijn continue insights aan het verzamelen en innoveren door relevante formats en digitale producten te ontwikkelen voor de verschillende radiomerken. Denk aan app- & web platformen, data & predictive marketingmodellen of videoformats in een wereld van hyperdistributie. Het is een eer om deze teams, die vol energie en ideeën zitten, te mogen coachen.

Tegelijk ben ik Managing Director van JUKE, onze muziek “startup”. JUKE combineert op een unieke manier de wereld van live radio-, on-demand en muziek streamen op een toegankelijke manier. Het JUKE-team is een dedicated team, opgericht vanuit de joint venture tussen Talpa Radio en MediaMarkt. JUKE combineert de media, product & marketingkracht van Talpa met de fysieke aanwezigheid en retail-power van MediaMarkt. Het is een bijzonder en groot innovatieproject waarbij we technologie, retail en content curatie in een prachtige mix presenteren.

Wat is jouw visie op crossmedia?

Crossmedia is ‘all over the place’. Crossmediale mogelijkheden groeien exponentieel snel, daarom is continue kennisontwikkeling essentieel om dit spel überhaupt te kunnen spelen. Het is cruciaal om te begrijpen hoe jouw consument (en die van de concurrent) zich beweegt en dit in kaart te brengen in user journey’s en funnels. Dit te interpreteren en te combineren met de ninja skills van teamleden. Met ninja skills bedoel ik het talent van een radiomaker die de luisteraar perfect aanvoelt, die geniale redacteur met zijn machtige pen, de product owner met een innovatieve roadmap en die concept creative die dat opvallende concept voor de adverteerder realiseert. Deze multidisciplinaire team setup geeft ons de kracht om crossmedia-wise alles mooi, uniek & relevant te maken, met als resultaat tevreden luisteraars, kijkers, volgers en likers.

Hoe zie jij crossmedia de komende jaren ontwikkelen?

De behoeftes van onze luisteraars veranderen niet, maar het gedrag en de wijze van mediaconsumptie wel. Op het gebied van audioconsumptie zullen we in een rap tempo veel veranderingen gaan zien. Vooral in de distributie, gebruik en verschijningsvormen. We zullen een scala aan mogelijkheden zien in het gebruik van audio van lineair tot non-lineair en ook nog eens over een veelvoud aan devices. Audio wordt in een rap tempo addressable alsmede audiovisueel en voice-controlled. Dit is iets dat ons de mogelijkheid geeft om onze producten en radio af te stemmen aan de audiobehoeftes van onze luisteraars. Waar dit “vroeger” andersom ging en luisteraars op ons afstemden. We gebruiken datamodellen en articifial intelligence om onze luisteraar nog beter te bedienen. Deze kennis en technieken zijn onze munitie in de veel bevochte strijd om mediatijd van consumenten. We willen je meenemen in onze wereld en gebruiken onze creativiteit om de luisteraar op het juiste moment en juiste manier te geven wat ze verlangen. Los daarvan zijn onze inzichten en producten ook in te zetten voor onze partners van mediabureau tot adverteerder. Ook met hen zullen wij de boodschappen en communicatie vraagstukken nog effectiever plotten op de user journeys en altijd met die unieke invalshoek, die sweetspot met authentieke content en de precisie van programmatic audio.

Op welke cross mediale case of cross mediaal product van Talpa Radio ben jij trots?

We hebben het afgelopen jaar prachtige videocontent geproduceerd en daar een gigantische groei doorgemaakt op al onze touchpoints. Over de hele linie van video (TV 538/ YouTube/ Web & Mobile/ Facebook) zijn we 63% gegroeid in bereik

Dit deden we met onder meer met nieuwe short-form video formats zoals ‘Release Reacties’ en ‘Lovers x Haters’, in house gemaakte series waar artiesten, influencers en vloggers graag aan willen meewerken.

Een ander voorbeeld is De Beste Wensen, een actie van Radio 538 waarbij we wensen van luisteraars vervullen. Voor de start van deze grote actie in december produceerden we video’s gericht op de jonge doelgroep, met influencers en 538-dj’s die luisteraars oproepen om wensen in te sturen. Live on-air, visual radio en op video lieten we vervolgens wensen in vervulling gaan. De videocontent verscheen daarna natuurlijk op ons MCN, in de 538-App en in speciale TV538 producties. En laten we de distributie via social media en de positieve PR voor het merk 538 en de actie die deze video’s opleverden niet vergeten. We vervulden allerlei wensen, van grappig tot ontroerend. Zo’n “case” is in mijn ogen een prachtig voorbeeld van effectief crossmedia denken over de hele breedte van ons mediabedrijf.

Wat zie jij zelf als jouw belangrijkste crossmedia-wapenfeit van 2017?

Ik ben mega trots op ons nieuwste muziek- en distributiemerk JUKE. Na een periode van zwoegen, prototypen, cureren, testen, a-b-testen en de on-boarding funnel inrichten, staat er een nieuw platform en gaan we binnenkort de marketingmolen echt aanzwengelen. Een project waar werkelijk alles in zit en je crossmedia-hart harder van gaat kloppen. Ik voel me mega bevoorrecht dat ik aan de wieg van JUKE sta. JUKE gaat muziek en audio liefhebbend Nederland voorzien in de diverse muziekbehoeften. Of dit nu radio (terug)luisteren is, podcasting, exclusieve playlists van bekende artiesten of heerlijk ontspannen naar gecureerde of eigen gemaakte playlists luisteren - het zit allemaal in JUKE. Om dit te doen werken we ook nauw samen met de muzieklabels en radiozenders die geen onderdeel zijn van Talpa Radio zoals 100%NL en SLAM!. JUKE is compleet, lokaal, relevant en vooral easy, en voor mij veel meer dan alleen een streamingplatform. Dit is hoge wiskunde op het gebied van product development, growthhacken, fact based desision making, muziekcuratie en creativiteit. Het is de belichaming van onze transformatie als Talpa Radio naar Home of Music Entertainment.

Wat is het laatste nieuws?

Dat jullie binnenkort al onze radiozenders met JUKE via Alexa speakers kunnen gaan beluisteren en we van plan zijn een lange termijn samenwerking aan te gaan op het gebied van muziek tussen LINDA. & JUKE.

www.talparadio.nl
www.juke.nl

Lees hier alles over de Cross Media Awards 2018. 


Sponsors.
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie




About.
In september 2011 is de website Nederlands MediaNieuws gelanceerd om de nieuwsfunctie van het Nederlands MediaNetwerk te versterken. Sinds die tijd hebben we 6500 nieuwsberichten, interviews, analyses, fora en columns gepubliceerd.
Social.
[Cross Media Man 2018] Patrick Goldsteen [Cross Media Man 2018] Patrick Goldsteen

Nieuws.
Line-up 538Koningsdag 2018 compleet
16-04-2018 | 14:51:33
De line-up van 538Koningsdag is compleet. In het lunchprogramma op Radio 538 maakte Frank Dane bekend dat Rita Ora volgende week op het grootste Oranjefeest van Nederland staat
Sky Radio lanceert Feel Good Friday Top 101 op vrijdag de dertiende
13-04-2018 | 11:09:00
Sky Radio pakt uit op deze vrijdag de dertiende met de Feel Good Friday Top 101. Uit onderzoek van Sky Radio en veldwerkbureau Panel Inzicht blijkt dat negen op de tien Nederlanders een feelgoodgevoel erg belangrijk vinden
Coen en Sander verlengen contract bij 538
11-04-2018 | 18:53:24
Coen en Sander en Radio 538 verlengen hun samenwerking tot 2021. Het dj-duo heeft vandaag een nieuw driejarig contract ondertekend, waardoor het middagprogramma De Coen en Sander Show ook de komende jaren te horen is op 538
BNR Nieuwsradio opent podcaststudio
10-04-2018 | 20:57:57
Roos Abelman, host van de dagelijkse nieuwspodcast Newsroom, opende vandaag de nieuwe podcaststudio van BNR Nieuwsradio. Een indrukwekkend staaltje techniek, waarmee podcasts op een eenvoudige manier, zonder technische kennis, kunnen worden opgenomen
538 beloont luisteraars voor koninklijke prestaties
10-04-2018 | 18:22:35
Het regent lintjes bij 538. Van 16 tot en met 25 april kent het radiostation exclusieve 538-Lintjes toe aan luisteraars die ergens koning in zijn. Van een koning in bier drinken tot aan een koning in selfies maken
Frank Dane vervanger Edwin Evers in de ochtend op 538
10-04-2018 | 11:16:11
De ochtendshow van Radio 538 wordt vanaf 2019 gepresenteerd door Frank Dane. Edwin Evers maakte onlangs bekend dat hij aan het einde van dit jaar stopt met zijn programma
Sharid Alles zendermanager bij NPO 3FM
09-04-2018 | 14:06:42
Sharid Alles, op dit moment programmaleider van NPO FunX, begint 1 juli als zendermanager van NPO 3FM. Voor haar huidige functie was ze (eind)redacteur, producer en presentator bij KRO-NCRV en VPRO en maakte ze programma's
Marc Adriani vanaf 1 juli radiodirecteur bij Talpa Radio
09-04-2018 | 12:09:38
De directie van Talpa Radio wordt vanaf 1 juli versterkt met Marc Adriani. Adriani maakt de overstap van BNNVARA en volgt Dave Minneboo op
LINDA.'s muzieksmaak te beluisteren op Talpa's Juke
06-04-2018 | 10:08:00
Mediamerk LINDA. breidt haar domein uit naar radio: via de radio- en muziekstreamingdienst JUKE van Talpa Network, is de muzieksmaak van LINDA. te beluisteren
Vernieuwing en uitbreiding radio- en muziekstreamingdienst JUKE
05-04-2018 | 09:05:00
De radio- en muziekstreamingdienst van Talpa Radio en MediaMarkt, introduceert vernieuwde versies van de applicatie
Gerard Ekdom naar Radio 10, Talpa Network
04-04-2018 | 12:24:00
Vanaf september gaat Gerard Ekdom zijn ochtendshow maken op Radio 10, één van de radiozenders van Talpa Network. Ekdom weet al decennialang veel luisteraars aan zich te binden, eerst bij 3FM en de laatste jaren op NPO Radio 2
Roos Abelman presentator BNR Spitsuur
03-04-2018 | 17:55:00
Roos Abelman is vanaf 22 mei de presentator van het nieuwsprogramma BNR Spitsuur. Zij vervangt Petra Grijzen die naar de NTR vertrekt. Roos is op dit moment de host van Newsroom, de dagelijkse nieuwspodcast van FD en BNR
Petra Grijzen naar NPO Radio 1 als presentator Nieuws en Co
30-03-2018 | 11:44:32
Petra Grijzen versterkt vanaf half juni het team van Nieuws en Co, het dagelijkse nieuwsprogramma van NOS en NTR op NPO Radio 1. Op vrijdag als presentator en op andere dagen als verslaggever van De Bus
Tijmen Bos neemt afscheid van Talpa Radio
30-03-2018 | 09:44:00
Tijmen Bos neemt per 2 april afscheid van Talpa Radio. Bos was als Commercieel Directeur van Talpa Radio verantwoordelijk voor de commerciële koers van de radiozenders 538, Radio 10, Sky Radio en Radio Veronica.
BNR start programma over communicatie, media, creatie en marketing
29-03-2018 | 11:11:00
In BNR Beeldbepalers analyseren diverse experts de rol van communicatie, media, creatie en marketing in het dagelijkse leven
Coen Swijnenberg en Sander Lantinga naar Meerdijk voor Coen en Sander Bucketlist Show
29-03-2018 | 10:37:00
Radio 538-dj's Coen Swijnenberg en Sander Lantinga reizen op maandag 9 april af naar de soapstad voor een radio-uitzending
New Business Radio van start met maandelijks programma Grenzeloos Ondernemen
28-03-2018 | 12:04:08
New Business Radio start met het maandelijkse programma Grenzeloos Ondernemen, over Nederlanders die in het buitenland ondernemen
Radio 538 Ochtendshow Evers Staat Op stopt eind 2018
23-03-2018 | 09:42:00
Radio-icoon en 538-dj Edwin Evers heeft bekendgemaakt dat hij eind 2018 stopt met zijn ochtendshow Evers Staat Op. Edwin Evers begon 21 jaar geleden met Evers Staat Op bij 3FM en maakte in 2000 de overstap naar Radio 538
The Media Exchange verzorgt reclame Grand Prix Radio
22-03-2018 | 10:13:00
GrandPrix Radio zal komend seizoen naast alle F1-races ook alle kwalificaties live uitzenden. The Media Exchange zal hiervoor de verkoop van de reclamezendtijd voor haar rekening nemen
[Luistercijfers] Radio 2 grijpt de macht
20-03-2018 | 12:00:00
Radio 538 groei 10 procent maar is nu nummer 2
[Onderzoek] Targeting op radio heeft een veel sterker effect dan adverteerders en bureaus denken
19-03-2018 | 11:29:00
Adverteerders, media- en reclameprofessionals hebben de gewoonte om de effectiviteit van digitale media in merkcampagnes te overschatten en de effectiviteit van traditionele media te onderschatten
Sublime World lanceert crowdfundingplatform Sublime Doing
08-03-2018 | 17:24:00
Sublime World, de moedermaatschappij van radiostation Sublime, heeft een crowdfundingplatform gelanceerd: Sublime Doing. Via het crowdfundingplatform biedt Sublime World een podium aan initiatieven
Qmusic introduceert Programmatic FM
08-03-2018 | 09:25:00
Qmusic introduceert adressable advertising. Het is mogelijk reclamezendtijd in te kopen gericht op de online luisteraar van Qmusic
Naar Ed Sheeran met Sky Radio tijdens de Super Star Maand
08-03-2018 | 09:02:43
Maart is Super Star Maand bij Sky Radio. Luisteraars maken iedere dag kans op speciale Super Star Tickets voor concerten van supersterren zoals P!nk en Ed Sheeran
Noraly Beyer nieuwslezeres Radio 10
06-03-2018 | 17:35:00
Noraly Beyer keert terug als nieuwslezeres. De voormalig presentatrice van het NOS Journaal presenteert op maandag 12 maart het nieuws tijdens de Radio 10-ochtendshow Goeiemorgen Lex
Armin van Buuren wint SLAM! Oeuvre Award
05-03-2018 | 16:31:00
Armin won de SLAM! Oeuvre Award voor zijn gehele carrière en muziek tot nu toe
Edwin Evers wint Buma Gouden Harp 2018
05-03-2018 | 11:11:00
Hij krijgt de prijs uitgereikt tijdens de Buma Awards. Edwin Evers vierde afgelopen januari zijn twintigjarig jubileum van zijn radioprogramma ‘Evers Staat Op’ op 538
Coen en Sander presenteren truttigste woord van Nederland
02-03-2018 | 09:34:00
Luisteraars van De Coen en Sander Show hebben vrijgezellig, de verbasterde versie van het woord vrijgezel, uitgeroepen tot het truttigste woord van Nederland
Peter Andre treedt op bij De Foute Party van Qmusic
27-02-2018 | 15:53:00
Niemand minder dan Peter Andre, bekend van zijn megahit Mysterious Girl, maakt zijn opwachting bij De Foute Party van Qmusic in de Brabanthallen. Dit werd bekendgemaakt in de ochtendshow van Qmusic
NPO Radio 4 zoekt mooiste filmmuziek ooit voor Filmmuziek Top 40
22-02-2018 | 09:52:00
Van de tranentrekkende klanken van Schindler’s List tot de opzwepende muziek van Pirates of the Caribbean: wat is de beste filmmuziek ooit gemaakt?
About.
In september 2011 is de website Nederlands MediaNieuws gelanceerd om de nieuwsfunctie van het Nederlands MediaNetwerk te versterken. Sinds die tijd hebben we 6500 nieuwsberichten, interviews, analyses, fora en columns gepubliceerd.
Social.