[Cross Media Man 2018] Patrick Goldsteen
01-04-2018 09:09:00 Door: Bas Vlugt | Hits: 22037 | Tags:

Patrick Goldsteen, Innovation Director bij Talpa Radio, is genomineerd voor Cross Media Man van het Jaar. Wij spreken hem.

Kun jij Talpa Radio introduceren?

Talpa Radio vormt met 538, Radio 10, Sky Radio, Radio Veronica en JUKE het grootste muziek entertainment bedrijf van Nederland. Vanuit de gezamenlijke missie ‘het leven verrijken met de magie van onze sound’ zijn de merken wekelijks in contact met meer dan 7 miljoen Nederlanders via FM, DAB+, kabel, online, apps, social en events. De merken zijn er altijd en overal: on air én on-demand, offline én online.

Wat zijn jouw activiteiten bij Talpa Radio?

Binnen Talpa Radio bekleed ik twee posities, de rol van Innovation Director voor Talpa Radio en Managing Director van JUKE.  In de rol van Innovation Director ben ik verantwoordelijk voor de Product-, Data- & Videostrategie. Met dedicated teams zijn we elke dag bezig om een betere ervaring te creëren voor onze luisteraars, kijkers en gebruikers. Deze teams zijn continue insights aan het verzamelen en innoveren door relevante formats en digitale producten te ontwikkelen voor de verschillende radiomerken. Denk aan app- & web platformen, data & predictive marketingmodellen of videoformats in een wereld van hyperdistributie. Het is een eer om deze teams, die vol energie en ideeën zitten, te mogen coachen.

Tegelijk ben ik Managing Director van JUKE, onze muziek “startup”. JUKE combineert op een unieke manier de wereld van live radio-, on-demand en muziek streamen op een toegankelijke manier. Het JUKE-team is een dedicated team, opgericht vanuit de joint venture tussen Talpa Radio en MediaMarkt. JUKE combineert de media, product & marketingkracht van Talpa met de fysieke aanwezigheid en retail-power van MediaMarkt. Het is een bijzonder en groot innovatieproject waarbij we technologie, retail en content curatie in een prachtige mix presenteren.

Wat is jouw visie op crossmedia?

Crossmedia is ‘all over the place’. Crossmediale mogelijkheden groeien exponentieel snel, daarom is continue kennisontwikkeling essentieel om dit spel überhaupt te kunnen spelen. Het is cruciaal om te begrijpen hoe jouw consument (en die van de concurrent) zich beweegt en dit in kaart te brengen in user journey’s en funnels. Dit te interpreteren en te combineren met de ninja skills van teamleden. Met ninja skills bedoel ik het talent van een radiomaker die de luisteraar perfect aanvoelt, die geniale redacteur met zijn machtige pen, de product owner met een innovatieve roadmap en die concept creative die dat opvallende concept voor de adverteerder realiseert. Deze multidisciplinaire team setup geeft ons de kracht om crossmedia-wise alles mooi, uniek & relevant te maken, met als resultaat tevreden luisteraars, kijkers, volgers en likers.

Hoe zie jij crossmedia de komende jaren ontwikkelen?

De behoeftes van onze luisteraars veranderen niet, maar het gedrag en de wijze van mediaconsumptie wel. Op het gebied van audioconsumptie zullen we in een rap tempo veel veranderingen gaan zien. Vooral in de distributie, gebruik en verschijningsvormen. We zullen een scala aan mogelijkheden zien in het gebruik van audio van lineair tot non-lineair en ook nog eens over een veelvoud aan devices. Audio wordt in een rap tempo addressable alsmede audiovisueel en voice-controlled. Dit is iets dat ons de mogelijkheid geeft om onze producten en radio af te stemmen aan de audiobehoeftes van onze luisteraars. Waar dit “vroeger” andersom ging en luisteraars op ons afstemden. We gebruiken datamodellen en articifial intelligence om onze luisteraar nog beter te bedienen. Deze kennis en technieken zijn onze munitie in de veel bevochte strijd om mediatijd van consumenten. We willen je meenemen in onze wereld en gebruiken onze creativiteit om de luisteraar op het juiste moment en juiste manier te geven wat ze verlangen. Los daarvan zijn onze inzichten en producten ook in te zetten voor onze partners van mediabureau tot adverteerder. Ook met hen zullen wij de boodschappen en communicatie vraagstukken nog effectiever plotten op de user journeys en altijd met die unieke invalshoek, die sweetspot met authentieke content en de precisie van programmatic audio.

Op welke cross mediale case of cross mediaal product van Talpa Radio ben jij trots?

We hebben het afgelopen jaar prachtige videocontent geproduceerd en daar een gigantische groei doorgemaakt op al onze touchpoints. Over de hele linie van video (TV 538/ YouTube/ Web & Mobile/ Facebook) zijn we 63% gegroeid in bereik

Dit deden we met onder meer met nieuwe short-form video formats zoals ‘Release Reacties’ en ‘Lovers x Haters’, in house gemaakte series waar artiesten, influencers en vloggers graag aan willen meewerken.

Een ander voorbeeld is De Beste Wensen, een actie van Radio 538 waarbij we wensen van luisteraars vervullen. Voor de start van deze grote actie in december produceerden we video’s gericht op de jonge doelgroep, met influencers en 538-dj’s die luisteraars oproepen om wensen in te sturen. Live on-air, visual radio en op video lieten we vervolgens wensen in vervulling gaan. De videocontent verscheen daarna natuurlijk op ons MCN, in de 538-App en in speciale TV538 producties. En laten we de distributie via social media en de positieve PR voor het merk 538 en de actie die deze video’s opleverden niet vergeten. We vervulden allerlei wensen, van grappig tot ontroerend. Zo’n “case” is in mijn ogen een prachtig voorbeeld van effectief crossmedia denken over de hele breedte van ons mediabedrijf.

Wat zie jij zelf als jouw belangrijkste crossmedia-wapenfeit van 2017?

Ik ben mega trots op ons nieuwste muziek- en distributiemerk JUKE. Na een periode van zwoegen, prototypen, cureren, testen, a-b-testen en de on-boarding funnel inrichten, staat er een nieuw platform en gaan we binnenkort de marketingmolen echt aanzwengelen. Een project waar werkelijk alles in zit en je crossmedia-hart harder van gaat kloppen. Ik voel me mega bevoorrecht dat ik aan de wieg van JUKE sta. JUKE gaat muziek en audio liefhebbend Nederland voorzien in de diverse muziekbehoeften. Of dit nu radio (terug)luisteren is, podcasting, exclusieve playlists van bekende artiesten of heerlijk ontspannen naar gecureerde of eigen gemaakte playlists luisteren - het zit allemaal in JUKE. Om dit te doen werken we ook nauw samen met de muzieklabels en radiozenders die geen onderdeel zijn van Talpa Radio zoals 100%NL en SLAM!. JUKE is compleet, lokaal, relevant en vooral easy, en voor mij veel meer dan alleen een streamingplatform. Dit is hoge wiskunde op het gebied van product development, growthhacken, fact based desision making, muziekcuratie en creativiteit. Het is de belichaming van onze transformatie als Talpa Radio naar Home of Music Entertainment.

Wat is het laatste nieuws?

Dat jullie binnenkort al onze radiozenders met JUKE via Alexa speakers kunnen gaan beluisteren en we van plan zijn een lange termijn samenwerking aan te gaan op het gebied van muziek tussen LINDA. & JUKE.

www.talparadio.nl
www.juke.nl

Lees hier alles over de Cross Media Awards 2018. 


Sponsors.
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie




About.
In september 2011 is de website Nederlands MediaNieuws gelanceerd om de nieuwsfunctie van het Nederlands MediaNetwerk te versterken. Sinds die tijd hebben we 6500 nieuwsberichten, interviews, analyses, fora en columns gepubliceerd.
Social.
[Cross Media Man 2018] Patrick Goldsteen [Cross Media Man 2018] Patrick Goldsteen

Nieuws.
Lex Gaarthuis presenteert avondshow Radio 10 Laat met Lex
18-07-2018 | 11:06:25
Radio 10 verbreedt de programmering met een nieuwe doordeweekse avondshow van 21:00 tot 00:00 uur. Vanaf maandag 3 september presenteert Lex Gaarthuis het nieuwe programma Laat met Lex
Sander Hoogendoorn presentator ochtendshow 3FM
17-07-2018 | 11:34:06
Vanaf 3 september 2018 is Hoogendoorn iedere werkdag tussen 6:00 en 9:00 uur te horen bij BNNVARA op 3FM. Hoogendoorn neemt de plek in van de vertrekkende Domien Verschuuren
Tomorrowland op 538 voor de thuisblijvers
17-07-2018 | 08:44:21
Luisteraars van 538, kijkers van TV 538 en bezoekers van 538.nl beleven Tomorrowland van dichtbij. Van 20 tot en met 22 juli doet 538 als enige Nederlandse
Max Moszkowicz met Vechten met Moszkowicz op New Business Radio
16-07-2018 | 10:54:34
Filmmaker, journalist en schrijver Max Moszkowicz start met een programmaformat op New Business Radio en YouTube. In Vechten met Moskowicz interviewt hij
Ruud de Wild verlengt contract bij KRO-NCRV
12-07-2018 | 08:51:13
De Wild in de Middag is van maandag tot en met vrijdag in de middag te horen op NPO Radio 2. Het team maakt regelmatig speciale uitzendingen
538 lanceert twee YouTube-kanalen
11-07-2018 | 16:51:48
538 breidt haar online activiteiten verder uit met twee YouTube-kanalen. Op 538Gemist staan de leukste fragmenten van Radio 538. Het kanaal 538+ richt zich op een jonger publiek
Piet Paulusma werkt voor Omrop Fryslân
10-07-2018 | 09:55:00
Piet Paulusma gaat aan de slag als DJ bij Omrop Fryslân. Al jaren is Paulusma werkzaam als weerman. Maar naast zijn liefde voor het weer heeft Paulusma ook een andere liefde, de muziek.
SLAM! lanceert YouTubekanalen SLAM! - Radio en SLAM!- Series
09-07-2018 | 08:51:40
Om meer ruimte te creëren voor unieke videocontent worden twee kanalen toegevoegd aan de bestaande YouTubekanalen van SLAM!
NPO Radio 1 lanceert Tour-podcast De Kopgroep
06-07-2018 | 10:19:00
NPO Radio 1 lanceert deze zomer een Tour de France-podcast, waarin Mart Smeets, Joost Vullings en Martijn Hendriks dagelijks de Tour analyseren
Heleen van Royen presenteert ochtendshow Radio10
27-06-2018 | 13:25:00
Heleen van Royen levert donderdag 28 juni haar pen in voor een eenmalige eigen ochtendshow op Radio 10. Van 08:00 uur tot 09:00 uur
Radar Radio lanceert podcastprogramma Radar Helpt
27-06-2018 | 12:51:16
Het AVROTROS-programma Radar Radio lanceert het programma Radar Helpt, dat podcasts van anderhalve minuut uitzendt met tips die je leven gemakkelijker maken
Radio 538 in de prijzen met activatie voor Dacia
27-06-2018 | 10:06:32
Dacia en Talpa Radio hebben met hun vierdaagse actie Blijf erin en win op Radio 538 de Radio Advertising Award voor Beste Branded Content Case gewonnen
Werving The Radio Project van start
26-06-2018 | 09:25:00
De werving van The Radio Project, waarbij een groep jongeren gaat bouwen aan het radiostation van de toekomst, is van start. Jongeren in de leeftijd van zestien tot 21 jaar
Radio 10 lanceert vernieuwde website
25-06-2018 | 12:41:08
Radio 10 heeft de website vernieuwd en zet daarmee een volgende stap in de strategie om de zender verder te laten groeien. Luisteraars van Radio 10 kregen bij de ontwikkeling van deze site een grote rol
Marieke Elsinga naar ochtendshow op Qmusic: Mattie & Marieke
21-06-2018 | 12:42:00
Multitalent Marieke Elsinga gaat naast haar werk bij RTL, aan de slag bij Qmusic. Vanaf dit najaar maakt ze samen met Mattie Valk de ochtendshow: Mattie & Marieke
Domien Verschuuren van 3FM naar Qmusic
20-06-2018 | 11:18:19
De 30-jarige dj zal bij Qmusic de middagshow voor zijn rekening nemen. Wanneer Verschuuren precies start, wordt later bekendgemaakt
Sky Radio behaalt hoogste marktaandeel vrouwen
19-06-2018 | 14:41:21
Sky Radio heeft een marktaandeel van 12 procent in de meetperiode april-mei 2018 en wekelijks stemt een kwart van alle vrouwen af op Sky Radio. Dit zijn 1,9 miljoen unieke vrouwelijke luisteraars per week
Jan-Willem Roodbeen presentator ochtendshow BNNVARA op NPO Radio 2
19-06-2018 | 12:21:28
Jan-Willem Roodbeen wordt de nieuwe presentator van de ochtendshow bij BNNVARA op NPO Radio 2. De radio-dj volgt Gerard Ekdom op, die eind juni zijn laatste uitzending heeft
NPO Radio 4 lanceert Klassiek Geeft
19-06-2018 | 11:21:21
Hoogleraar Erik Scherder heeft live in de uitzending van De Klassieken het startsein gegeven voor NPO Radio 4 Klassiek Geeft 2018. Met deze actie wil NPO Radio 4 bijdragen aan de muzikale ontwikkeling van basisschoolkinderen
Ivo van Breukelen vanaf 29 juni presentator Top 40 op 538
18-06-2018 | 12:44:00
Jeroen Nieuwenhuize die vrijdag 22 juni na 20 jaar afscheid neemt, draagt het stokje over aan Ivo van Breukelen. Vanaf vrijdag 29 juni is hij te horen als presentator
QMusic's Foute maand van start
15-06-2018 | 14:38:41
In aanloop naar de Foute Party eind deze maand, organiseert QMusic onder het motto Schaamteloos goed wat fout met je doet verschillende acties
Armin van Buuren en 538 verlengen samenwerking
11-06-2018 | 09:08:13
A State of Trance wordt iedere vrijdagavond uitgezonden op 538 en is ook te horen op 538Dance Radio
30-jarig jubileum Spijkers met Koppen
11-06-2018 | 08:46:36
Dolf Jansen en Felix Meurders verruilen voor één keer hun vaste stek café The Florin voor Koninklijk Theater Carré in Amsterdam
Talpa Radio Campus zoekt nieuw talent
08-06-2018 | 14:27:00
Zaterdag 7 juli organiseert Talpa Radio voor de tweede keer de talentendag voor de eigen radio-opleiding van 538, Radio 10, Sky Radio en Radio Veronica
538-dj Frank Dane start de Frank en Vrijdag Show Tuintour
01-06-2018 | 13:33:00
De komende vier weken verlaten Frank, sidekick Jelte en huispianist Albert de studio en maken zij uitzending vanuit de tuinen van Sunnery James & Ryan Marciano, Wendy van Dijk en Erland Galjaard, de heren van StukTV en Thierry Baudet
SLAM! lanceert kledinglijn SLAM! Streetwear
31-05-2018 | 12:08:00
SLAM! lanceert eigen kledinglijn genaamd SLAM! Streetwear. SLAM! zocht al eerder de verbreding met een eigen tv-zender, grote dance events en YouTubeformats
Ruud de Wild gaat kopje onder
23-05-2018 | 08:18:47
Op dinsdag 5 juni 2018, Wereldmilieudag, doopt Ruud de Wild zijn dagelijkse programma De Wild in de Middag eenmalig om tot De Wild onder Water
YPCA, de Radiofabriek en Radiocoach starten The Radio Project
22-05-2018 | 14:54:56
De kernvraag die aan het project vooraf ging was: luisteren jongeren in 2020-2025 überhaupt nog naar de radio?
Jeroen Nieuwenhuize van 538 naar Radio 10
22-05-2018 | 10:37:04
Het nieuwe programma van Jeroen Nieuwenhuize is vanaf maandag 25 juni iedere werkdag te horen op Radio 10
About.
In september 2011 is de website Nederlands MediaNieuws gelanceerd om de nieuwsfunctie van het Nederlands MediaNetwerk te versterken. Sinds die tijd hebben we 6500 nieuwsberichten, interviews, analyses, fora en columns gepubliceerd.
Social.