[Interview] Jos van den Bergh over de samenwerking tussen Renault en 538
01-02-2018 10:42:00 Door: Katja Brokke | Hits: 17747 | Tags:

Vier luisteraars van Radio 538 bivakkeren vier dagen in een Dacia Duster, of in ieder geval zo lang mogelijk, om er uiteindelijk mee naar huis te rijden. We spreken met Manager Marketing Communication bij Renault Jos van den Bergh over de activatie.

Kun je kort omschrijven wat er allemaal gebeurt tijdens de actie?

In een activatie tussen de nieuwe Dacia Duster en Radio 538 zijn vier mensen uitgenodigd voor Blijf erin en win. Zij worden uitgedaagd om zo lang mogelijk in de nieuwe Dacia Duster te zitten, terwijl ze tussentijds de nodige uitdagingen krijgen. Degene die het langst blijft zitten wint de auto. Alle deelnemers ervaren tijdens hun deelname "Meer Duster dan ooit", de introductieslogan van de auto. De deelnemers zijn 24/7 live te volgen en de dj’s van Radio 538 besteden aandacht aan deze challenge op zender en op de digitale kanalen van 538.

Hoe is deze actie tot stand gekomen?

Dacia Nederland was op zoek naar impact rond de introductie van de nieuwe Dacia Duster. Op hetzelfde moment als de activatie loopt immers ook de showroomintroductie bij de Dacia Duster.

Werken jullie graag met 538?

538 is een aantrekkelijk platform voor brandedcontentsamenwerkingen. De breedte van de doelgroep en de voorop lopende positie van de zender op het gebied van crossmedia-aanpak geven extra impact aan een campagne.

Is de ROI voor Renault bij dit soort acties meetbaar hoger dan die van een radiospot?

Consumenten hebben anno 2018 meerdere mediatouchpoints nodig om in beweging te komen. Radio voegt volume en dus awareness toe. Daarmee vergroot je het bereik, is er met meer consumenten interactie en is de conversie uiteindelijk ook hoger. Zodra wij met Dacia op radio zijn, zien we ook alle digitale kpi’s zoals visitors, clicks en data fors toenemen. Hoewel digital een steeds groter aandeel neemt in de mediamix, zijn traditionele massamedia is nog altijd in staat digitaal te pushen.

Hoe actief zijn jullie met radio?

Met de merken van de Renault Groupe zijn we de grootste automotive radio-adverteerder in Nederland. Radio blijft een topmedium om mensen in beweging te krijgen. We zien ook dat radio een grote toegevoegde waarde heeft in het groot maken van digital activaties. Radio creeërt het volume, op digitale kanalen start het de conversatie. Uit dat volume funnel je als automerk vervolgens de conversie.

Wat is de rol van branded content bij Dacia?

Een merk bouwen betekent het verhaal van het merk vertellen. Mensen aan je binden, mensen bewust laten worden van dat ene nieuwe model. Branded content vertelt dat verhaal in een relevante omgeving, het zet mensen in beweging en laat hen op zoek gaan naar meer informatie. Met alle datatechnieken van tegenwoordig kun je mensen die in de markt zijn vervolgens re-targeten en laten converteren. In the end heb je branded content nodig om de conversatie te starten en consideratie op te wekken.

Wat is het laatste nieuws?

De nieuwe Dacia Duster is bijzonder goed ontvangen. De autopers is super enthousiast, de eerste orders gaan goed. Dus nog even blijven zitten in die Duster, de auto verdient het in alle opzichten!

www.dacia.nl
www.538.nl

 

Lees ook: Luisteraars 538 laten zich vier dagen opsluiten in een Dacia

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie




About.
In september 2011 is de website Nederlands MediaNieuws gelanceerd om de nieuwsfunctie van het Nederlands MediaNetwerk te versterken. Sinds die tijd hebben we 6500 nieuwsberichten, interviews, analyses, fora en columns gepubliceerd.
Social.
[Interview] Jos van den Bergh over de samenwerking tussen Renault en 538 [Interview] Jos van den Bergh over de samenwerking tussen Renault en 538

Nieuws.
Lex Gaarthuis presenteert avondshow Radio 10 Laat met Lex
18-07-2018 | 11:06:25
Radio 10 verbreedt de programmering met een nieuwe doordeweekse avondshow van 21:00 tot 00:00 uur. Vanaf maandag 3 september presenteert Lex Gaarthuis het nieuwe programma Laat met Lex
Sander Hoogendoorn presentator ochtendshow 3FM
17-07-2018 | 11:34:06
Vanaf 3 september 2018 is Hoogendoorn iedere werkdag tussen 6:00 en 9:00 uur te horen bij BNNVARA op 3FM. Hoogendoorn neemt de plek in van de vertrekkende Domien Verschuuren
Tomorrowland op 538 voor de thuisblijvers
17-07-2018 | 08:44:21
Luisteraars van 538, kijkers van TV 538 en bezoekers van 538.nl beleven Tomorrowland van dichtbij. Van 20 tot en met 22 juli doet 538 als enige Nederlandse
Max Moszkowicz met Vechten met Moszkowicz op New Business Radio
16-07-2018 | 10:54:34
Filmmaker, journalist en schrijver Max Moszkowicz start met een programmaformat op New Business Radio en YouTube. In Vechten met Moskowicz interviewt hij
Ruud de Wild verlengt contract bij KRO-NCRV
12-07-2018 | 08:51:13
De Wild in de Middag is van maandag tot en met vrijdag in de middag te horen op NPO Radio 2. Het team maakt regelmatig speciale uitzendingen
538 lanceert twee YouTube-kanalen
11-07-2018 | 16:51:48
538 breidt haar online activiteiten verder uit met twee YouTube-kanalen. Op 538Gemist staan de leukste fragmenten van Radio 538. Het kanaal 538+ richt zich op een jonger publiek
Piet Paulusma werkt voor Omrop Fryslân
10-07-2018 | 09:55:00
Piet Paulusma gaat aan de slag als DJ bij Omrop Fryslân. Al jaren is Paulusma werkzaam als weerman. Maar naast zijn liefde voor het weer heeft Paulusma ook een andere liefde, de muziek.
SLAM! lanceert YouTubekanalen SLAM! - Radio en SLAM!- Series
09-07-2018 | 08:51:40
Om meer ruimte te creëren voor unieke videocontent worden twee kanalen toegevoegd aan de bestaande YouTubekanalen van SLAM!
NPO Radio 1 lanceert Tour-podcast De Kopgroep
06-07-2018 | 10:19:00
NPO Radio 1 lanceert deze zomer een Tour de France-podcast, waarin Mart Smeets, Joost Vullings en Martijn Hendriks dagelijks de Tour analyseren
Heleen van Royen presenteert ochtendshow Radio10
27-06-2018 | 13:25:00
Heleen van Royen levert donderdag 28 juni haar pen in voor een eenmalige eigen ochtendshow op Radio 10. Van 08:00 uur tot 09:00 uur
Radar Radio lanceert podcastprogramma Radar Helpt
27-06-2018 | 12:51:16
Het AVROTROS-programma Radar Radio lanceert het programma Radar Helpt, dat podcasts van anderhalve minuut uitzendt met tips die je leven gemakkelijker maken
Radio 538 in de prijzen met activatie voor Dacia
27-06-2018 | 10:06:32
Dacia en Talpa Radio hebben met hun vierdaagse actie Blijf erin en win op Radio 538 de Radio Advertising Award voor Beste Branded Content Case gewonnen
Werving The Radio Project van start
26-06-2018 | 09:25:00
De werving van The Radio Project, waarbij een groep jongeren gaat bouwen aan het radiostation van de toekomst, is van start. Jongeren in de leeftijd van zestien tot 21 jaar
Radio 10 lanceert vernieuwde website
25-06-2018 | 12:41:08
Radio 10 heeft de website vernieuwd en zet daarmee een volgende stap in de strategie om de zender verder te laten groeien. Luisteraars van Radio 10 kregen bij de ontwikkeling van deze site een grote rol
Marieke Elsinga naar ochtendshow op Qmusic: Mattie & Marieke
21-06-2018 | 12:42:00
Multitalent Marieke Elsinga gaat naast haar werk bij RTL, aan de slag bij Qmusic. Vanaf dit najaar maakt ze samen met Mattie Valk de ochtendshow: Mattie & Marieke
Domien Verschuuren van 3FM naar Qmusic
20-06-2018 | 11:18:19
De 30-jarige dj zal bij Qmusic de middagshow voor zijn rekening nemen. Wanneer Verschuuren precies start, wordt later bekendgemaakt
Sky Radio behaalt hoogste marktaandeel vrouwen
19-06-2018 | 14:41:21
Sky Radio heeft een marktaandeel van 12 procent in de meetperiode april-mei 2018 en wekelijks stemt een kwart van alle vrouwen af op Sky Radio. Dit zijn 1,9 miljoen unieke vrouwelijke luisteraars per week
Jan-Willem Roodbeen presentator ochtendshow BNNVARA op NPO Radio 2
19-06-2018 | 12:21:28
Jan-Willem Roodbeen wordt de nieuwe presentator van de ochtendshow bij BNNVARA op NPO Radio 2. De radio-dj volgt Gerard Ekdom op, die eind juni zijn laatste uitzending heeft
NPO Radio 4 lanceert Klassiek Geeft
19-06-2018 | 11:21:21
Hoogleraar Erik Scherder heeft live in de uitzending van De Klassieken het startsein gegeven voor NPO Radio 4 Klassiek Geeft 2018. Met deze actie wil NPO Radio 4 bijdragen aan de muzikale ontwikkeling van basisschoolkinderen
Ivo van Breukelen vanaf 29 juni presentator Top 40 op 538
18-06-2018 | 12:44:00
Jeroen Nieuwenhuize die vrijdag 22 juni na 20 jaar afscheid neemt, draagt het stokje over aan Ivo van Breukelen. Vanaf vrijdag 29 juni is hij te horen als presentator
QMusic's Foute maand van start
15-06-2018 | 14:38:41
In aanloop naar de Foute Party eind deze maand, organiseert QMusic onder het motto Schaamteloos goed wat fout met je doet verschillende acties
Armin van Buuren en 538 verlengen samenwerking
11-06-2018 | 09:08:13
A State of Trance wordt iedere vrijdagavond uitgezonden op 538 en is ook te horen op 538Dance Radio
30-jarig jubileum Spijkers met Koppen
11-06-2018 | 08:46:36
Dolf Jansen en Felix Meurders verruilen voor één keer hun vaste stek café The Florin voor Koninklijk Theater Carré in Amsterdam
Talpa Radio Campus zoekt nieuw talent
08-06-2018 | 14:27:00
Zaterdag 7 juli organiseert Talpa Radio voor de tweede keer de talentendag voor de eigen radio-opleiding van 538, Radio 10, Sky Radio en Radio Veronica
538-dj Frank Dane start de Frank en Vrijdag Show Tuintour
01-06-2018 | 13:33:00
De komende vier weken verlaten Frank, sidekick Jelte en huispianist Albert de studio en maken zij uitzending vanuit de tuinen van Sunnery James & Ryan Marciano, Wendy van Dijk en Erland Galjaard, de heren van StukTV en Thierry Baudet
SLAM! lanceert kledinglijn SLAM! Streetwear
31-05-2018 | 12:08:00
SLAM! lanceert eigen kledinglijn genaamd SLAM! Streetwear. SLAM! zocht al eerder de verbreding met een eigen tv-zender, grote dance events en YouTubeformats
Ruud de Wild gaat kopje onder
23-05-2018 | 08:18:47
Op dinsdag 5 juni 2018, Wereldmilieudag, doopt Ruud de Wild zijn dagelijkse programma De Wild in de Middag eenmalig om tot De Wild onder Water
YPCA, de Radiofabriek en Radiocoach starten The Radio Project
22-05-2018 | 14:54:56
De kernvraag die aan het project vooraf ging was: luisteren jongeren in 2020-2025 überhaupt nog naar de radio?
Jeroen Nieuwenhuize van 538 naar Radio 10
22-05-2018 | 10:37:04
Het nieuwe programma van Jeroen Nieuwenhuize is vanaf maandag 25 juni iedere werkdag te horen op Radio 10
About.
In september 2011 is de website Nederlands MediaNieuws gelanceerd om de nieuwsfunctie van het Nederlands MediaNetwerk te versterken. Sinds die tijd hebben we 6500 nieuwsberichten, interviews, analyses, fora en columns gepubliceerd.
Social.