AMMA's 2019: Qmusic Media Exploitant van het Jaar
17-05-2019 10:51:00 | Door: David de Jong | hits: 4613 | Tags:

Op 16 mei zijn de AMMA's 2019 uitgereikt. Deze vakprijs wordt uitgereikt aan mediaprofessionals en mediabedrijven voor hun prestaties in het voorgaande jaar. Voor de eerste keer streek de initiatiefnemer en branchevereniging MWG neer op festivalterrein Thuishaven in Amsterdam.

De winnaars werden gekozen door een vakjury. De Sales representative van het jaar werd daarentegen bepaald door een online enquête onder adverteerders en mediabureaus. Het YIM Talent van het jaar werd verkozen op basis van een workshop waarin een case moest worden uitgewerkt en gepresenteerd.

Sales Representative van het Jaar is Mascha Colmans-de Graaf, Sales Manager bij Jean Mineur Mediavision. Bij Jean Mineur Mediavision gaat er iets gruwelijk goed; managing director Marlene Wickel wist deze prijs al vier maal te winnen.

Het cijfer drie vormt een rode draad door de AMMA’s van dit jaar. Opvallend hierbij is dat de winnaar van één van de nieuwe categorieën Digitaal Bureau van het Jaar: Greenhouse, volop in de prijzen is gevallen met winst in drie categorieën. Merk van het jaar Ziggo (VodafoneZiggo) neemt ook drie prijzen mee naar huis. Het spreekwoord driemaal is scheepsrecht is van toepassing op Mediabureau ZIGT, dat nu bij de derde keer inzenden in de prijzen valt en Mediabureau van het Jaar is.

Qmusic versloeg onder meer moederbedrijf De Persgroep en werd Media-Exploitant van het Jaar. Rob Beijersbergen, Verkoopdirecteur Qmusic: "We zijn ontzettend blij met deze AMMA en zien deze award als grote blijk van waardering uit het vak. Met onze vertrouwde en vernieuwende acties blijven we graag verrassen. Ik ben supertrots op het team en met de mooie programmering bouwen we de komende tijd verder aan Qmusic."

De avond verliep teleurstellend voor MediaCom. Bij de nieuwjaarsborrel van MWG werd MediaCom door de MWG leden nog aangeduid als grootste kanshebben voor de AMMA voor mediabureau van het jaar maar geen enkele van de 5 nominaties werd verzilverd.

De winnaars

YIM Talent van het jaar 2019
Thomas van der Biezen

Greenhouse

Sales representative van het jaar 2019 (voorheen Carl Lipp-prijs)
Mascha Colmans-de Graaf

Jean Mineur Mediavision

Beste content & engagement strategie 2019
Bavaria Carnavalvrij
Swinkels Family Brewers, Mindshare Greenhouse, Fama Volat, Blauw Gras

Beste inzet van een medium 2019
Hans Anders: Hoor wat je mist!
Hans Anders, Initiative, Talpa, Starkey, RTL

Beste mediaperformance 2019
VodafoneZiggo: a world class strategy in a local mobile era
Greenhouse, VodafoneZiggo, Google

Beste media-innovatie 2019
De personalisering van nieuws: smart radio & smart journalism
FD Mediagroep

Beste inzet van owned media 2019
Hoe CadeauKalender van McDonald’s in 2018 alle doelstellingen overtrof!
McDonald’s, OMD, DDB Unlimited (Databay), TBWA, HKS

Beste media research 2019
Trusted Brands, Trusted Ads
Sanoma, Mediabrands Marketing Sciences, Alpha.One

Beste datastrategie 2019
Parkmobile: juist datamodel verlaagt customer churn met 50%
Parkmobile en MobPro

Beste mediastrategie 2019
Neem je TV lekker mee, met Ziggo Go
OMD, J. Walter Thompson, Search Result

Merk van het jaar 2019
Ziggo
VodafoneZiggo, OMD, J. Walter Thompson Amsterdam, SearchResult, DisXT en Kumpany

Media-exploitant van het jaar 2019
Qmusic

Digitaal bureau van het jaar 2019
Greenhouse

Mediabureau van het jaar 2019
ZIGT

www.alloutfestival.nl
www.mwg.nl

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie