BNR schaft programmaonderbrekende reclame af
07-01-2020 14:27:00 | Door: David de Jong | hits: 1666 | Tags:

BNR Nieuwsradio heeft de programmaonderbrekende reclame afgeschaft. Voorheen zond BNR Nieuwsradio om kwart over en kwart voor het uur reclame uit en daarnaast reclame voor het nieuws op het hele en halve uur. Dit heeft de nieuwszender gewijzigd in reclame voor en na beide nieuwsblokken.

Een gevolg van de wijziging is dat programma's voortaan niet meer tussendoor worden onderbroken door reclame en de wijze van het uitzenden van reclame dezelfde is als bij NPO Radio 1.

Menno Maat, Chef Operations BNR Nieuwsradio: "Het uitschakelmoment was er te veel. Mensen gingen naar andere zenders toe of deden de radio uit. Bij televisie ga je ook zappen en als er elders geen reclame is, dan blijf je daar hangen. De impact van het uitzenden van reclame is tegenwoordig beter meetbaar dankzij nieuwe technologieën. We hebben nu al gezien dat er minder uitschakelmomenten zijn en we denken dat het op lange termijn positiever is voor iedereen."

Het proces om programmaonderbrekende reclame af te schaffen, heeft BNR Nieuwsradio in het najaar 2019 ingezet. Het radiostation heeft daarbij een nieuwe vormgeving en een nieuwe stationvoice geïntroduceerd. In de praktijk is BNR Nieuwsradio met de reclameblokken rondom het nieuws op het hele en halve uur volgens eigen zeggen eerder terug met de programma's dan NPO Radio 1.

www.bnr.nl
www.fdmg.nl

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie