BNR stopt met Jörgen Raymanns Ask Me Anything
03-12-2020 12:51:00 | Door: Saskia van Weert | hits: 1901 | Tags:

BNR Nieuwsradio stopt na vier jaar met het radioprogramma Ask Me Anything gepresenteerd door Jörgen Raymann. Dit lijkt een gevolg van een eind augustus 2020 aangekondigde reorganisatie bij de nieuwszender.

Ook het programma Beurswatch met Rob Jansen verdwijnt en gaat nog door als podcast onder de naam Beurstalk los van BNR Nieuwsradio. Als gevolg van de reorganisatie zijn ook de eigen nieuwsuitzendingen tussen 10:00 en 15:30 uur verdwenen en vervangen door het ANP-radionieuws. Dit is op het halve uur niet actueel en omvat geen beursupdates. In januari 2021 zal BNR Nieuwsradio een gewijzigde programmering presenteren.

Jörgen Raymann: “De veranderingen bij BNR Nieuwsradio betekenen ook voor mij dat het avontuur hier stopt. Eind december 2020 zal ik mijn laatste radioshow presenteren. Vanaf januari 2021 ga ik op zoek naar nieuwe uitdagingen in het nationale en internationale bedrijfsleven en daar kijk ik met een glimlach naar uit.”

In Ask Me Anything stelde Raymann vier jaar lang prangende vragen van luisteraars aan de experts binnen een bepaalde actuele thematiek.

Jörgen Raymann: “Centraal in het programma stond altijd de directe verbinding van de luisteraar met de experts binnen het veld. Die relatie is uniek, aangezien zowel BNR als ikzelf toegang hebben tot een netwerk van specialisten die over werkelijk elk denkbaar onderwerp meer weten dan wie dan ook. Onder andere dat maakte dit programma zo speciaal.”

“Ask Me Anything heeft me bovendien veel geleerd over uiteenlopende onderwerpen; luisteren is belangrijk, goede vragen stellen ook. Dat is waar het bij Ask Me Anything om draaide en ik heb met veel plezier vele luisteraars aan de lijn gehad die daar zeer bedreven in zijn.”

Mireille van Ark, hoofdredacteur van het radiostation: “Het tijdvak tussen 11:00 en 12:00 uur krijgt een andere invulling. We kijken met bewondering terug op vier jaar prachtige, interactieve radio, gemaakt door Jörgen en zijn team, de experts en de slimste luisteraars van Nederland. De wereld verandert en dat zien we ook terug in het luistergedrag. Daar gaan we beter op inspelen, zonder het vertrouwde van BNR te verliezen. We weten waarom je naar BNR luistert, dat houden we zo.”

Lees ook: BNR Nieuwsradio schrapt 20 procent aan banen door coronacrisis

www.bnr.nl

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie