Commercial supermarkt Plus op nummer 1 in de Reclamemuziek Top 40 aller tijden
19-12-2019 09:23:00 | Door: Marianna Beets | hits: 2176 | Tags:

In het NPO Radio 2-ochtendprogramma Jan-Willem Start Op is de Reclamemuziek Top 40 aller tijden bekend gemaakt.  

Joe Buck wist met zijn nummer The Way You Take Time voor de commercial van supermarktketen Plus de meeste stemmen te trekken. In de top-10 staan veel reclameklassiekers, waaronder People gotta move (ANWB), 15 Miljoen Mensen (Postbank), Je voelt je thuis waar je Douwe Egberts drinkt (Douwe Egberts) en Morning Has Broken (Wereld Natuur Fonds). Tussen 22 november en 15 december kon het publiek stemmen op hun reclamefavorieten. In totaal werden er  41.242 stemmen uitgebracht.

De Reclamemuziek Top 40 aller tijden is een landelijke verkiezing gericht op de beste reclamemuziek uit de afgelopen 50 jaar. Dit jaar werd deze verkiezing voor het eerst georganiseerd.

Erik de Zwart, voorzitter Stichting Nederlandse Top 40: "De reclamewereld heeft allang begrepen dat muziek zorgt voor een extra dimensie en overtuigingskracht in een commercial. En dat het dan ook in sommige  gevallen tot groot succes voor de makers kan leiden, is ook weer extra meegenomen."

Richard Otto, uitgever Spreekbuis.nl: "De populariteit van deze eerste editie van de Reclamemuziek Top 40 aller tijden laat zien dat reclame ook door veel mensen wordt geapprecieerd en zelfs als muziek in de oren kan klinken."

Susanne van Nierop, hoofdredacteur Adformatie: ‘"et is een prachtige lijst geworden die laat zien hoe belangrijk muziek en geluid kan zijn voor merken die door het publiek omarmd willen worden."

Vrijdag 20 december zenden radio-dj’s Frank van ’t Hof en Wouter van der Goes tussen 18:00 en 22:00 uur de hitlijst op NPO Radio 2 uit.

www.reclamemuziektop40.nl

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie