JUKE gaat verder als platform met audiocontent zonder premium diensten
22-03-2019 09:56:00 | Door: David de Jong | hits: 4409 | Tags:

MediaMarkt Nederland stopt met haar premium on demand muziekservice, die in Nederland onderdeel is van JUKE. Talpa Network bouwt JUKE verder uit als platform voor audiocontent. Dit is een gevolg van een strategische heroriëntatie.

Talpa Network heeft besloten om binnen JUKE af te zien van een premium on demand muziekservice omdat het niet haalbaar is om deze rendabel te exploiteren met alleen een positie in Nederland. Bestaande klanten worden hier uiteraard ook persoonlijk over geïnformeerd en kunnen tot 30 april gebruik blijven maken van de premium on demand muziekservice van JUKE.

JUKE is in april 2018 geïntroduceerd als gezamenlijk initiatief van Talpa Network en MediaMarkt. Met de joint venture was het de bedoeling JUKE een alternatief te laten worden voor Spotify.

Mede dankzij JUKE is het digitale audiobereik van Talpa Network gestegen naar4,1 miljoen unieke streamluisteraars volgens Triton Digital, in de periode februari 2018-februari 2019.

JUKE biedt een aanbod aan nationale en internationale radiostations, themastations en non-stop playlists samengesteld door dj’s en JUKE-redacteuren. De website en app worden uitgebreid met nieuwe content, exclusieve non-stop playlists en podcasts.

Er wordt gewerkt aan innovatieve technologie die op maat gesneden content en aansturing via de stem mogelijk maakt. Tevens zal er gebruik gemaakt worden van programmatic advertising technologie die adverteerders in staat stelt haar doelgroep op het juiste moment te bereiken met de juiste boodschap.

Menno Koningsberger, Algemeen Directeur Radio, Talpa Network: "In Nederland bestaat 75 procent van de audioconsumptie uit het luisteren naar radio en gratis muziekstreaming. Dit is waar wij met onze merken sterk in zijn. We zien een verandering in distributie van audio via internetportals en internet-gekoppelde apparatuur. We willen vooraan zitten in deze beweging, via JUKE kunnen we meer content ontsluiten voor onszelf en anderen. Denk hierbij aan themastations, non-stop playlists en on-demand audiocontent zoals podcasts. Doordat we in directe relatie staan met onze gebruikers, kunnen we hen steeds beter en individueler voorzien in luisterbehoeftes. De focus ligt op gratis toegang voor de gebruiker, mogelijk gemaakt door de inkomsten uit programmatic advertising."

www.juke.nl
www.mediamarkt.nl
www.talparadio.nl
www.talpanwetwork.com

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie