NPO 3FM krijgt na 3 jaar ander logo
06-05-2020 14:30:00 | Door: David de Jong | hits: 1021 | Tags:

De Nederlandse Publieke Omroep introduceert na 3 jaar een ander logo voor NPO 3FM. De publieke zender die afgelopen jaar historisch lageluistercijfers behaalde, introduceerde op 1 april 2020 een gewijzigde programmering en gewijzigde focus.

De radiozender wil een plek zijn die jongeren verbindt met nieuwe muziek. Ondanks ingezette wijzigingen in 2019 met onder meer muziek heeft dit (nog) niet mogen baten in luistercijfers. De radiozender heeft een jaarbudget van 9,5 miljoen euro en nog eens 2,3 miljoen euro voor haar online activiteiten en verkreeg daarmee 1,3 miljoen euro meer dan in 2019. De radiozender scoorde een 10+ marktaandeel van 2,5 procent in de meting februari/maart 2020

Het gewijzigde logo is op 15 april 2020 bij het Benelux merkenbureau aangemeld. Het is niet bekend wanneer het nieuwe logo in gebruik zal worden genomen. Eind maart 2017 introceerde de NPO het huidige logo van NPO 3FM. Destijds werd dat aangeprezen als van een veelkleurige, frisse stijl.

Marceline van Os, pr-adviseur bij de NPO (in 2020): "Een nieuwe profilering van de zender, vernieuwde merkstrategie, nieuwe programmering, frisse audio-vormgeving en de nieuwe slogan Laat je horen vraagt ook om een nieuwe huisstijl die daarbij past."

Wat het logo kost en waneer dit zal worden ingevoerd wil de NPO niet prijsgeven.

www.npo.nl
www.npo3fm.nl

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie