Netto omzet radioreclame stijgt 6 procent in tweede kwartaal 2019
17-07-2019 11:42:00 | Door: David de Jong | hits: 2562 | Tags:

In het tweede kwartaal van 2019 is de radioreclamemarkt opnieuw gegroeid. De netto omzet is met 6 procent, oftewel 3,14 miljoen euro toegenomen ten opzichte van een jaar eerder. De totale bestedingen komen uit op 54,7 miljoen euro. Dit heeft het Radio Advies Bureau bekend gemaakt.

De spotreclameomzet stijgt met ruim twee miljoen euro naar 50,7 miljoen euro. Adverteerders investeren maar liefst 45 procnet meer in branded content campagnes. De non-spotbestedingen zijn 3,6 miljoen euro, een toename van 1,1 miljoen euro ten opzichte van 2018.

Liedewij Hentenaar, directeur Radio Advies Bureau: Na het mooie eerste kwartaal met een stijging van ruim 8 procent, zien we nu 6 procent groei. Dat zijn fantastische resultaten en tonen dat adverteerders de kracht van radio (h)erkennen. Radio is het grootste overdag medium in tijd en aandacht van de luisteraars. Het speelt zich af in het hier en nu, deze actualiteit schetst een krachtig kader om je doelgroep op het juiste moment en met het juiste gevoel te bereiken.

www.rab.fm

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie