[Onderzoek] RAB: luisteraars vinden investeringen in radioreclame logisch
23-04-2020 12:19:00 | Door: David de Jong | hits: 772 | Tags:

Luisteraars naar radio vinden het goed als merken inhaken en investeren in radioreclame tijdens de coronacrisis. Zeven op de tien luisteraars begrijpen dat adverteerders radioreclame blijven uitzenden. Radio Advies Bureau (RAB) heeft samen met Screenforce Ruigrok Netpanel onder 1.052 representatieve Nederlanders onderzoek laten doen naar de radiobeleving tijdens de coronacrisis.

Eerder bleek al dat uit diverse onderzoeken blijkt dat bedrijven die investeren in reclame in tijden van een crisis er op lange termijn beter uitkomen dan hun concurrenten die dit minder doen.

Radio luisteren en radioreclame is zo gebruikelijk en toegankelijk voor luisteraars dat we het als vanzelfsprekend beschouwen, ook tijdens de  quarantainemaatregelen.

Een groot deel (44 procent) van de luisteraars vindt het goed als merken inhaken op de coronasituatie, slechts 16 procent is het oneens met deze stelling en 40 procent spreekt zich hier niet over uit.

Of de commercial meer opvalt als er ingespeeld wordt op het coronavirus is sterk afhankelijk van de luisteraar, er is een duidelijke trend zichtbaar dat jonge luisteraars dit meer vinden opvallen dan de oudere luisteraars.

De radioreclame van de Rijksoverheid, KPN, ASR en Douwe Egberts zijn in de lockdown periode het meest positief opgevallen bij de radioluisteraar. Ruim driekwart is het eens met de stelling “Ik vind het goed dat er nu speciale radioreclames zijn die oproepen om u aan de maatregelen van de overheid te houden, bijvoorbeeld afstand van anderen houden”.

www.rab.radio

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie