RadioCorp (100%NL en Slam!): in control bij coronacrisis
08-05-2020 15:27:00 | Door: David de Jong | hits: 1315 | Tags:

RadioCorp, het bedrijf achter 100%NL en Slam!, heeft een aantal maatregelen genomen om het bedrijf goed door de economische crisis te loodsen. Radiofreak onthulde een interne e-mail waarin het bedrijf aankondigde geen salarisverhoging door te voeren dit jaar en investeringsbudgetten te bevriezen. Ook worden freelancers niet of minder ingehuurd en heeft het bedrijf de medewerkers verzocht in april en mei vijf vakantiedagen op te nemen. Daarnaast heeft het bedrijf verzocht dit kalenderjaar de vakantiedagen op te nemen; resterende dagen worden niet vergoed. Meerdere mediabedrijven hebben soortgelijke maatregelen afgekondigd.

Carlo de Boer, algemeen directeur RadioCorp: "Er is van alles aan de hand in de hele wereld. Elk bedrijf heeft last van de economische crisis als gevolg van de coronamaatregelen. We zijn wel in control, hebben een enorme teamspirit. Iedereen zet zijn schouders eronder en we zien dat mensen elkaar helpen. Wij kijken per dag naar de situatie en doen ons ding. We blijven radio en televisie maken. We hebben gezien dat inkomsten dalen en dat je dan ook moet kijken naar wat er uitgaat. We hopen dat alle bedrijven de crisis overleven. Hoelang het gaat duren, weet niemand. We hebben gezien dat adverteerders zich medio maart enorm aan het terugtrekken waren. Het zijn enorme klappen die wij ook krijgen. Op de maatregelen die we zelf hebben genomen wil ik liever niet ingaan."

RadioCorp heeft de afgelopen periode geen fysieke evenementen of activiteiten kunnen organiseren. Luisteraars merken op de radio in de programmering niets van de bezuinigingen. Wel hebben Slam! en 100%NL met onder meer het quarantainefestival en op Koningsdag speciale uitzendingen gemaakt in het kader van de coronatijd.

www.100p.nl
www.slam.nl

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie