RadioCorp komt met Koningsdagprogrammering 100%NL en Slam!
23-04-2020 15:31:00 | Door: David de Jong | hits: 771 | Tags:

RadioCorp komt met een speciale Koningsdagprogrammering op haar zenders. 100%NL en Slam! maken deel uit van het initiatief Samen Oranje van Talpa Network, RadioCorp, NPO Radio, DPG Media en Kink. Radiostations van deze bedrijven zullen van 07:00 tot 19:00 uur Nederlandse muziek laten horen.  

Dit in reactie van een oproep van Frank Helmink van de lobbyclub Buma Cultuur. De bedoeling is Nederlandse artiesten te ondersteunen, die er een vergoeding voor auteursrechten voor krijgen die ze in 2021 zullen krijgen uitbetaald.

100% NL zendt al volgens de programmavoorschriften voor haar FM-kavel 70 procent aan Nederlandstalig product uit van 07:00 tot 19:00 uur.

Op Koningsdag zal de zender door zes Nederlandse artiesten worden overgenomen. Emma Heesters, Edsilia Rombley, Rob Dekay (Rob Hameka), Jeroen van der Boom en Rolf Sanchez (Rolf Wienk) presenteren iedere twee uur een eigen programma. Iedere artiest bepaalt zelf hoe dit er uit moet komen te zien. Artiesten kunnen hun favoriete nummers draaien en muziek waar ze een band mee hebben. Ook mogen ze zelf bepalen wie ze willen interviewe en welk nieuws ze willen bespreken met luisteraars. Ook worden er optredens verzorgd door Nederlandse artiesten als Davina Michelle, André Hazes jr. en Suzan Stortelder & Freek Rikkerink vanuit hun woonkamers.

Gerard Joling sluit Koningsdag af. Hij presenteert als Koning van de Kroeg 100% NL Feest.

Slam!

Slam! zal komen met het Koningsnacht Festival. Onder meer Nicky Romero (Nick Rotteveel), DJ La Fuente (Job Smelzer) en Mr. Belt & Wezol (Bart Riem en Sam van Wees) verzorgen ieder een set die te volgen is via een livestream. Kijkers kunnen daarbij op Slam! TV, het Youtube-kanaal van Slam Music en de webstream van Slam! kijken naar leegstaande plekken vanuit bijvoorbeeld het Philipsstadion waar DJ La Fuente staat.

Het Koningsnacht Festival is vanaf 18:00 uur op zondag 26 april te volgen. RadioCorp is met Domino's een samenwerking aangegaan en verloot daarbij giftcards.

Marianne Kemps, woordvoerder van Domino’s: "Koningsnacht en Koningsdag is een feest van ons allemaal. Tijdens dit evenement voelen we ons verbonden met elkaar. Ondanks dat we niet fysiek bij elkaar kunnen zijn om Koningsnacht te vieren, hopen we met het Koningsnacht Festival mensen toch het gevoel van saamhorigheid te laten ervaren door online de verbinding met elkaar te zoeken. Zo maken we er toch een mooi feestje van samen met lekkere muziek en natuurlijk pizza."

www.100p.nl
www.slam.nl
www.dominos.nl

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie