Reclamemuziek Top 40 aller tijden 2020 gaat van start
28-10-2020 13:40:57 | Door: David de Jong | hits: 636 | Tags:

De tweede editie van de Reclamemuziek Top 40 is van start gegaan. Het publiek kan tot en met 24 november 2020 stemmen voor diens favoriete reclamemuziek uit de afgelopen 50 jaar. De Reclamemuziek Top 40 wordt dit jaar op vrijdag 27 november 2020 uitgezonden bij NPO Radio 2 met Frank van 't Hof en Wouter van der Goes.

Op de site kan het publiek ook suggesties aandragen indien nummers niet op de lijst staan. Naast het stemmen kunnen op deze site ook de reclameklassiekers beluisterd en bekeken worden.

De editie 2020 wordt georganiseerd door de Stichting Nederlandse Top 40, Spreekbuis en Adformatie.

Bij de eerste editie werden 41.242 stemmen uitgebracht. Joe Buck wist toen met zijn nummer The Way You Take Time voor de commercial van supermarktketen Plus de meeste stemmen te trekken. Ook veel reclameklassiekers, waaronder People gotta move (ANWB), 15 Miljoen Mensen (Postbank), Je voelt je thuis waar je Douwe Egberts drinkt (Douwe Egberts) en Morning Has Broken (Wereld Natuur Fonds) stonden in 2019 hoog in de hitlijst.

Richard Otto, uitgever van Spreekbuis: "De vorige editie heeft laten zien dat reclamemuziek ook een verbindend, emotioneel en inspirerend element in zich heeft. Net als de Top2000 willen we daarom van de REclamemuziek Top 40 aller tijden een jaarlijkse traditie maken.

Erik de Zwart, voorzitter van Stichting Nederlandse Top 40: "Muziek is emotie. Door dit te koppelen aan een merk krijgt de consument een positieve associatie en blijft de reclame in het geheugen gegrift."

www.reclamemuziektop40.nl
www.spreekbuis.nl

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie