Talpa Network met Dutch Dance Podcast bij JUKE
16-10-2020 21:40:00 | Door: David de Jong | hits: 445 | Tags:

Talpa Network start op 18 oktober 2020 met de driedelige serie Dutch Dance Podcast op het eigen audioplatform JUKE. Daarmee wil Talpa Network in de week van de Amsterdam Dance Event (ADE) een ode brengen aan 30 jaar dance.

De podcastserie brengt de avonturen over de weg naar het wereldwijde succes van Nederlandse dance iconen mét alle daarbij komende ups en downs. In drie afleveringen van twintig minuten neemt dance expert en journalist Arne van Terphoven de luisteraar mee door 30 jaar dance geschiedenis. Het drieluik is een verlengstuk van de Dutch Dance Quiz die vanaf zaterdag 17 oktober 2020 te zien en te spelen is via TV 538 en de wesbite van Dutch Dance Quiz.
 
Iedere aflevering van de Dutch Dance Podcast staat een Nederlands product centraal. Zo krijgt de luisteraar een kijkje in de wereld van Sensation. Een wereldwijde succesformule van uitverkochte stadions met kenmerkende decors en massa’s mensen in witte kleding op ieder continent. Daarnaast wordt het verhaal van 2Unlimited, dat bol staat van enorme hoogte- en dieptepunten, onder de loep genomen in de podcastserie. Van complimenten van Michael Jackson tot geweld en rechtszaken. Ook het succes van de Vengaboys komt aan bod. Een hit sensatie bedacht door twee Spaanse dj’s die langs de Spaanse kust rond toerden in een oude schoolbus (de Vengabus).  

Arne van Terphoven, dance-expert en maker van de Dutch Dance Podcast: "2020 is een bizar jaar, ook voor het Nederlandse uitgaansleven. Er worden geen feesten gegeven, festivals zijn gecanceld en ook Amsterdam Dance Event is straks niet wat we gewend zijn. Hét moment om stil te staan bij en een ode te brengen aan onze rijke dance cultuur."

Nationale Nederlanden sponsort de serie.

www.talpanetwork.com
www.juke.nl
www.dutchdancequiz.nl

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie