VICE Benelux breidt audiopropositie voor consument en adverteerder uit
07-06-2019 11:29:06 | Door: David de Jong | hits: 1432 | Tags:

VICE Benelux breidt haar audiopropositie voor consumenten en adverteerders uit. De afgelopen periode is VICE daartoe nieuwe partnerships aangegaan.

In het podcastaanbod van VICE, geeft Te Lui Om Te Lezen jonge mensen de kans om VICE artikelen te luisteren. Ook produceerde VICE+, als onderdeel van een grotere mediacampagne voor ING, de redactionele podcast Nieuw Geld en heeft VIRTUE, het creatieve bureau van VICE, voor Albert Heijn de podcast Op Ons Bord bedacht en geproduceerd.
 
Daarnaast is in samenwerking met Dag en Nacht Media de succesvolle podcast De Wereld van VICE Sports gelanceerd. De aflevering met Hooligan Wesley had binnen een dag 10.000 luisteraars en is direct in verschillende podcast tiplijsten opgenomen. Volgens Dag en Nacht Media bereiken veel podcasts met een bestaand kanaal zo'n tweeduizend tot drieduizend luisteraars bij de eerste afleveringen.

VICE maakt verhalen voor jonge mensen in alle mogelijke contentvormen over alle platformen. Het bedenken, produceren en distribueren van content voor jonge mensen doet VICE al jaren. Zo zet VICE Benelux nu ook vol in op de podcastmarkt voor zowel consumenten als merken.
 
Uit onderzoek onder de VICE-doelgroep blijkt dat de belangrijkste reden voor jonge mensen om een podcasts te luisteren is dat ze dit kunnen doen terwijl ze druk zijn met andere zaken. Door meer in te zetten op audio, kunnen zowel VICE Benelux als adverteerders nu ook op deze momenten consumenten van passende content voorzien.

Tim de Gier, medeoprichter van Dag en Nacht Media: "Tienduizend beluisteringen voor een verhalende podcast is heel goed. Het is een heel interessante samenwerking met VICE Benelux. Soms weet je na het opnemen van één zin al dat het een goede show gaat worden. Dat was hier het geval. De toon en sfeer van de content van VICE Sports lenen zich perfect voor podcasts, het was een kwestie van de verhalen goed opnemen, en maker en presentator Sam van Raalte blijkt een natuurlijke verteller."
 
Anne-Sophie Erbe, Publisher VICE Benelux: “Met VICE zijn we altijd daar waar de jonge mensen zich bevinden met content die juist die doelgroep bezig houdt. Ons redactionele netwerk, kennis van een jonge doelgroep en ervaring in het maken van verhalen, gecombineerd met de kennis van wat onze doelgroep verwacht van een podcast, helpt ons in onze ambitie om een nieuwe standaard te ontwikkelen in de podcastindustrie .”

www.vice.com
www.virtueworldwide.com

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie