ePower Sales doet reclameverkoop Kink
24-01-2020 17:56:00 | Door: David de Jong | hits: 1157 | Tags:

ePower Sales is 20 januari 2020 begonnen met de verkoop van reclamezendtijd op de radiozender Kink. Kink ging op 1 februari 2019 van start via internet en DAB+ met vooral alternatieve pop/rock-muziek. De radiozender is in feite de wedergeboorte van Kink FM, dat op 1 oktober 2011 de uitzendingen staakte.

Het afgelopen jaar verzorgde Het Altenatief van Niels van Altena de reclameverkoop. ePower Sales is het saleshuis waar de van oorsprong regionaal commerciële radiozenders hun reclamezendtijd exploiteren. Ook Arrow Classic Rock en GrootNieuws Radio hebben hun commerciële activiteiten daar ondergebracht.

Jan Lagrouw, mede-eigenaar en general manager van ePower Sales: "Vanaf het moment dat Jan Hoogesteijn het idee had Kink nieuw leven in te blazen hebben we contact met elkaar gehad. Er werd niet genoeg omzet gehaald uit Kink het afgelopen jaar. Toen is ePower Sales gestart met het opnemen van Kink in haar aanbod. Kink is altijd een mooi product geweest. Ik was 25 jaar geleden ook bij de start van het toenmalige Kink FM betrokken. Destijds was het voor adverteerders een rare club luisteraars bij elkaar. Dat waren destijds studentikoze types met haren alle kanten op. Deze mensen zijn vandaag tot 25 jaar ouder geworden en nog steeds liefhebbers van de muziek van Kink. Ze hebben meestal inmiddels een goede opleiding gehad en zijn gesetteld."

Kink doet per 1 januari 2020 mee met het Nationaal Luisteronderzoek. In maart 2020 zullen de eerste luistercijfers worden gerapporteerd. Jan Lagrouw: "De eerste testcijfers laten zien dat Kink een interessante groep AB1 en B2B-luisteraars heeft. Die groep is dus nog steeds fan, en de doelgroep 30-49 jarigen is goed vertegenwoordigd. Wij hebebn als ePower Sales gezamenlijk 6 procent marktaandeel 10+; bij 25 tot 54-jarigen is dat 6,2 procent. Met Kink hopen we uit te komen boven de 7 procent marktaandeel bij de doelgroep 25-54 jarigen. We denken dat de bureauwereld hier achterstaat."

ePower ziet mogelijkheden om Arrow Classic Rock en Kink gecombineerd aan te bieden, en daarnaast Kink mee te nemen in het totale pakket. ePower Sales neemt zowel de spot, als non-spot activiteiten op zich. Kink is op initiatief van Jan Hoogesteijn opnieuw tot stand gekomen, en gefinancierd door Leon Ramakers, de oud-topman van Mojo die via Joy of a Toy hoofdaandeelhouder is. ePower Sales zal de samenwerking met Kink eind 2020 evalueren.
 
www.epowersales.nl
www.kink.nl

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie